رواية عشقتها منذ نعومة أظافرها كاملة (جميع فصول الرواية) بقلم مريم نصار
فريحه: ههههههههههههههه
——————
نور: دخلت الجامعه وبتدور على نرمين ومش لاقياها. واخيرا ظهرت. وجت وقعدت مع نور.
نرمين: ازيك يا نور.
نور: الحمد لله. ايه يا بنتي كنتي فين !؟ انا بدور عليكي من بدري..
نرمين: معلش كنت في الحمام. واتاخرت فيه.. بس يعني بتدوري عليا ليه في حاجه.
نور: ابتسمت. ابدا ياستي. عندي ليكى مفاجاتين
نرمين: خير يا نور. حمستيني قولي..
نور: المفاجاه الاولى. وطلعت الشنطه اتفضلي دي هديه بمناسبه خطوبتي..
نرمين: لاء.. بجد. اكيد ده الفون اللي قولتلي عليه صح..
نور: ايوه صح. افتحيه وشوفيه وقوليلي رايك..
نور: مافيش حاجه تغلى عليكي يا نرمين يا حبيبتي.. المهم تكون عجبك..
نرمين: يا لهوي. عجبنى بس.. ده جامد قوي. شكرا يا نور شكرا بجد..
نور: شافت.. علا معديه من قدامها.. نور اوف استغفر الله العظيم يا رب..
نرمين: فهمت. وافتكرت. وشهقت..
نور: اتخضت ايه يا نرمين مالك..
نرمين: اسكتي يا نور.. لو تعرفي ايه اللي حصل هتزعلي..
نور: خير يا نرمين في ايه. وايه اللي حصل.
نرمين: انتي عارفه. ان علا وماهي صحاب قوي..
و بنات شمال كده.. انا بس بتعامل معاهم زماله مش اكتر. وانتي عارفه علاقتهم بزفت هشام..
نرمين: اخص عليكي. يا نور هي صداقتي عندك سهله كده..
نور: لا طبعا. انتي عارفه انك صاحبتي الوحيده.. بس انك تصاحبي بنات بالوقاحه دي.. مش هاسمح بكده يا بنتي دول بيشربوا سجاير..
نرمين: ماهو ده.. اللي كنت عايزه اقولهولك..
نور: انهم بيشربوا سجاير. طيب ما الجامعه كلها عارفه..
نرمين: اسمعيني بس.. انا اول ما جيت الجامعه رحت على الحمام.. وما كانش فيه اي حد غيري..وانا في الحمام. في بنات دخلت. وكانت بتتكلم.. بعدها اكتشفت انها. ماهي وعلا. وكانت علا متنرفزه قوي. وماهي بتسالها مالك؟ علا قالت في مصيبه يا ماهي مصيبه …
ماهي: مصيبه ايه. ياهلا
علا: هشام … هشام ابوه كان بيدور عليه ومش لاقيه. ومن كام يوم هشام اتصل علي ابوه. وقاله انه في مستشفى حكومي. وما قدرش يتكلم بعد كده..
ماهي: ياااااي. مستشفى حكومي..
علا: اسمعي بس. هشام قال لابوه انه في المستشفى متبهدل. ومقدرش يكمل ولا افتكر المستشفى.. وواحد جمبه كلم ابوه واداله عنوان المستشفى.. وابوه راحله بعربيات وبودي جاردات..
ودخلوا علشان ياخدو هشام. واي حد يتعرض ولا يتكلم.. البودي جارد يضربوه. واخدو هشام على مستشفى كبيره.واكتشفوا ان عنده ضلعين مكسورين. وكتفه مكسور. ورجليه الاتنين محروقين. وماعرفش عنده عضله كده مش فاكره اسمها مكسوره. وسنانه متكسره. ونزيف في المخ بس مش قوي. ولما هشام فاق وافتكر هو مين. اتصل علي ابوه بالعافيه. وبعدها ينسي ويغمى عليه..
علا: ابوه خرجوا من المستشفى وسفروا بره مصر.. حاليا.. وبعدها هيعرضو على دكتور نفساني.. لانه عنده نوبات فزع وهلع وخوف واضطراب مستمر..
ما هي: وانتي عرفتي كل ده منين يا علا..
علا: عرفته من رامي صاحبه كنت معاه امبارح..
ماهي: طيب وما يعرفوش مين عمل كده في هشام.
علا: بيقولوا ان هشام مش عارف يتكلم..او خايف يتكلم.. والدكتور قال لابوه انه هياخد فتره كبيره في العلاج. والعمليه ويظبطو كل حاجه. وبعدها يعرفوا كل حاجه من هشام.. وابو راسه والف سيف.. انه اول ما يعرف ها ينتقم.. من كل اللي عمل فيه كده. وهيقتله.
ما هي: وبعدين يا علا.. كل ده هياخد وقت. احنا كده فعلا في مصيبه..
علا: مش باقولك مصيبه يا ما هي..
ما هي: طيب رامى. ميعرفش يتصرف ويجيبلنا..
الكروت..
علا: بصت حواليها وملقتش حد موجود.. وقالت لا طبعا. اذا كان رامي البودره اللي معاه. وعنده خلصت.. لان هشام هو اللي كان بيجيبلنا كل الكروت.. وانا ما بقاش عندي حوالي غير خمس كروت.. ومش عارفه بعد كده هاعمل ايه